03 de juliol 2008

Munic, ultima parada, ultim "hostel"/ Munic, ultima parada, ultimo "hostel"

La forma mes econòmica per tornar a Barcelona es via Munic, i aquí estic. Aprofito dos dies per per turiskeo. El viatge en avio ha estat llarg però ja em trobo a la capital de Bavaria.
Busco el meu ultim "hostel" i he anar a 3 o 4 abans de trobar un que estigui lliure ja que Munic es bastant turístic, sobretot molts espanyols. Ja estic a Europa i això es nota en els preus. Es el "hostel" mes car en el que estic des de que vaig començar el meu viatge.
9 mesos fora de casa han canviat algunes de les meves costums. Ara, abans de creuar el carrer sigui pel pas de vianants o semàfor, sempre paro per que per on he voltat els cotxes, bicicletes, tuk-tuk...mai ho fan. Aquí tothom para!!! jeje.
Munic es una ciutat que va ser destruïda al menys un 60% per l´aviació aliada durant la 2a guerra mundial però el centre ha estat reconstruït tal i com era abans de la guerra. Es una ciutat molt bonica, la veritat es que m´ha agradat bastant. Es molt tranquil·la, bona gent, molt segura, pocs cotxes i molta gent viatja en bicicleta. L´any passat va ser considerada la 8a millor ciutat per viure de tot el mon mentre que Barcelona va ser la numero 42.
A destacar, l´ajuntament, la plaça de l´ajuntament i el centre en general. Tothom es reuneix a les 11 del mati per veure les campanades i els ninots del rellotge ballant, be, s´ha de veure però no mata. Jo vaig fer un tour gratis d´unes 3 hores pels llocs mes emblemàtics de la ciutat. Molt interessant sobretot per la informació sobre la ciutat que ens va donar el guia.
Com no, no es pot visitar Munic i no prendre una cervesa. Es una obligació. Aquí pots veure a tothom als bars i als "beergarden" (terrasses amb taules on es beu cervesa) , clar esta, bevent cervesa. Fins i tot gent de mes de 60 o 70 anys amb la seva gerra d´un litre...i jo amb un quinto, jeje. Baldo, este es el paraiso "birristico". Es aquí on celebren la famosa Octoberfest, però això ja es una altre historia.
Ja queda poc, ja tinc nervis, en hores torno a Barcelona. Ens veiem en breu!!
.
La forma mas económica para volver a Barcelona es vía Múnich, y aquí estoy. Aprovecho dos días para hacer turiskeo. El viaje en avion ha sido largo pero ya me encuentro en la capital de Bavaria. Busco mí ultimo "hostel" y tengo que ir a 3 o 4 antes de encontrar uno que esté libre ya que Múnich es bastante turístico, sobre todo muchos españoles. Ya estoy en Europa y esto se nota en los precios. Es el "hostel" mas caro en el que estoy desde que empecé mi viaje.
9 meses fuera de casa han cambiado algunas de mis costumbres. Ahora, antes de cruzar la calle sea por el paso de peatones o semáforo, siempre paro por que por dónde he viajado, los coches, bicicletas, tuk-tuk...nunca lo hacen. Aquí todo el mundo para!!! jeje.
Múnich es una ciudad que fue destruida al menos un 60% por la aviación aliada durante la 2a guerra mundial pero el centro ha sido reconstruido tal y como era antes de la guerra. Es una ciudad muy bonita, la verdad es que me ha gustado bastante. Es muy tranquila, buena gente, muy segura, pocos coches y mucha gente en bicicleta. El año pasado fue considerada la 8a mejor ciudad para vivir de todo el mundo mientras que Barcelona fue la numero 42 .
A destacar, el ayuntamiento, la plaza del ayuntamiento y el centro en general. Todo el mundo se reúne a las 11 la mañana para ver las campanades y los muñecos del reloj bailando, bien, se tiene que ver pero no mata. Yo hice un tour gratis de unas 3 horas por los lugares mas emblemáticos de la ciudad. Muy interesante sobre todo por la información sobre la ciudad que nos dio el guía. Como no, no se puede visitar Múnich y no tomar una cerveza. Es una obligación. Aquí puedes ver a todo el mundo en los bares y en los "beergarden" (terrazas con mesas dónde se bebe cerveza) , claro esta, bebiendo cerveza. Incluso gente de mas de 60 o 70 años con su jarra de un litro...y yo con uno quinto, jeje. Baldo, este se lo paraiso "birristico". Es aquí dónde se celebra la famosa Octoberfest, pero esto ya es otra historia.
Ya queda poco, ya tengo nervios, en horas vuelvo a Barcelona. Nos vemos en breve!!
.
Miki Von Paulaner