15 de desembre 2007

Guangzhou, parada sense voler

Estava a Xiamen i volia anar a Guilin però no hi ha conexio en tren directe. Així que faig nit a Hangzhou desprès de ,aquest cop, 15 hores en tren. Els meus companys de viatge m'havien dit que no hi ha res a fer aquí però la veritat es que he trobat algunes coses interessants. Es una ciutat gran (com no a Xina). Es caracteritza principalment per que esta a la vora de Hong Kong i es pot dir que quasi s'ha de passar per aquí si es vol anar a Hong Kong per terra. Es com una porta d'entrada L'antic nom de Hangzhou es Canton i es clar, aquí parlen cantonès, no mandarin. Encara que crec que tothom entén el mandarin, amb el meu pobre xines no m'entero de res. Fins i tot els caràcters son una mica diferents ja que no fan servir els caracters simplificats del mandarin.
Res especial per la ciutat, l'unic lloc interessant es l'area on esta el meu hostel i on es van instalar els europeus el segle passat. Així que cases colonials, jardins i bla, bla,bla,i sobretot tranquilitat.
El que sorprèn del lloc on estic es que no paro de veure parelles d'occidentals, normalmet americans, amb nens xinesos. Desprès preguntar es veu que tothom que adopta un nen Xines ha de passar un mes a Hangzhou i també per que el consolat americà esta per aquí.
Amb uns companys del hostel me'n vaig a les 12 de la nit cap al mercat a comprar peix acabat d'arribar, no per mi, i veig peixos i coses rares que en ma vida he vist, curiós. Desprès anem a un restaurant on cuinen el que han comprat, rico, rico.
Al final em quedo dos dies aquí ja que no se on dirigir-me. Volia anar a Guilin però em fa gracia passar el cap d'any a Hong Kong així que finalment em quedo dos dies aquí per reflexionar. Per cert, aquí m'he retrobat amb el meu amic Thomas d'Austria que ja vaig coincidir a Guangzhou.
Miki Chang