04 de gener 2008

Kunming, ciutat de la pirmavera

I així l'anomenen no per que estigui plena de gays sino per que encara que esta a 2000 metres d' alçada, normalment sempre fa bona temperatura. Ni fred a l'hivern ni calor a l'estiu. Per exemple, ara en ple hivern, sol i 20 graus o mes durant el dia. A la nit una mica de fresquet.
He estat 25 hores amb tren i aquest cop se m'ha fet etern la veritat però per fi he arribat a Kunming , que es la capital de Yunnan, una de les regions mes maques de Xina en la qual habiten 1 terç de les minories ètniques de Xina. I això es pot veure en la en els diferents 'rasgos' físics (entre xinesos i asiàtics) de la gent d'aqui, i sobretot, per que estan mes morenos. I a vegades pots veure'ls amb els tratges tradicionals.
Encara que la meva primera impressió no va ser gaire positiva, ja que un grup de nens d'uns 4 anys es van acostar a mi per demanar-me diners, de seguida te n'adones de Kunming no es una ciutat Xinesa normal. La gent viu mes relaxada que a qualsevol altre ciutat de Xina, cadascú va al seu 'rotllo' i no importa gaire si ets estranger o no (potser per que hi ha diversitat de gent de diferents ètnies, de xina i també gent de la resta del mon).
No hi gaire edificis o coses per veure aquí, però es un bon lloc per relaxar-te al sol, menjar be i també es el punt d'inici per visitar el nord de la província (Dali i Lijiang), amb els seus espectaculars llacs i muntanyes (es el començament del Tibet) o per dirigir-se a Vietnam o Laos. Per que us feu una idea, estic al sud-oest de Xina.
La veritat es que em sento be aquí (sobretot a la terrassa del hostel) i he cambiat la meva primera impressió, però haig de fer un esforç i dirigir-me a la meva ultima parada a Xina, Yangshuo, sense paraules!!!
Ah, per cert, la comunitat musulmana es molt nombrosa aquí, així significa bon menjar i econòmic, jeje.
Miki Chang