04 de maig 2008

Kakadu Park...aixo es un parc natural!!!/ Kakadu Park...esto es un parque natural!!!

Kakadu Park esta situat a uns 150 kilòmetres de Darwin. Es el parc mes gran d'Australia i es una de les poques àrees que ha estat considerara dues vegades patrimoni de la humanitat, per la seva cultura i per la seva natura.
El primer que fem en el nostre tour es un creuer per un riu per veure es famosos cocodrils australians. No portem ni 5 minuts a la barca que ja comencen a venir cap a a nosaltres. Alguns petits, alguns grans però jo no em banyaria allà. Hi ha senyals de 'perill, cocodrils, no banyar-se' per tot arreu. De fet, crec que es l'animal Australià que mata mes gent en aquest país. Un dels llocs inclòs en el tour, les cataractes Jim Jim, estava tancat pels nombrosos cocodrils que hi havia en aquesta època de l'any. I es que es a la època seca que es comencen a veure per tot arreu. A part d'aquest simpàtics animalets també es pot veure en aquest park una gran quantitat d'aus de tots colors i tamanys. Així com innumerables torres de tèrmits.
El paisatge canvia radicalment de l'epoca plujosa, on gran part del park esta sota l'aigua i veus cataractes per tot arreu, a l'epoca seca on la vegetació es va assecant a poc a poc i les cataractes i rius porten menys aigua (lògic, no?). Circulem per carreteres sense alfaltar amb un camio. A la nit, dormim al campament.
Culturalment el parc es també molt important per la gran quantitat de pintures aboriginens que es pot trobar que daten de fa milers d'anys.
Curiositat....en aquest park es on es van filmar algunes escenes de 'Cocodrilo Dundee' i fins i tot, en un dels pubs tornant cap a Darwin hi ha dissecat el bou que apareix a la primera part....a dins del pub, jeje.
Com no, quan arribem a Darwin, festa amb en nous company.
.
Kakadu Park esta situado a unos 150 kilometros de Darwin. Es el parque mas grande de Australia y es una de las pocas áreas que ha sido considerada dos veces patrimonio de la humanidad, por su cultura y por su naturaleza. Lo primero que hecemos en nuestro tour es un crucero por un río para ver a los famosos cocodrilos australianos. No llevamos ni 5 minutos en la barca que ya empiezan a venir hacia a nosotros. Algunos pequeños, algunos grandes pero yo no me bañaría alli. Hay señales de 'peligro, cocodrilos, no bañarse' por todas partes. De hecho, creo que es el animal Australiano que mata mas gente en este país. Uno de los lugares incluido en el tour, las cataratas Jim Jim, estaba cerrado por los numerosos cocodrilos que había en esta época del año. Y es que es en la época seca que se empiezan a ver por todas partes. Aparte de estos simpáticos animalitos también se puede ver en este parque una gran cantidad de aves de todos colores y tamanyos. Así como innumerables torres de tèrmits.
El paisaje cambia radicalmente de la epoca lluviosa, dónde gran parte del parque esta bajo el agua y ves cataratas por todas partes, a la epoca seca dónde la vegetación se va secando despacio y las cataratas y ríos traen menos agua (lógico, no?). Circulmos por carreteras sin asfaltar en un camion. Por la noche, dormimos al campamento.
Culturalmente el parque es también muy importante por la gran cantidad de pinturas aboriginenes que se puede encontrar que datan de hace miles de años.
Curiosidad....en este parque es donde se filmaron algunas escenas de 'Cocodrilo Dundee' e incluso, en uno de los pubs volviendo hacia Darwin hay disecado el buey que aparece a la primera parte....dentro del pub, jeje. Como no, cuando llegamos a Darwin, fiesta con en nuevos compañeros.
.
Miki Dundee