15 de novembre 2007

Pingyao, una agradable sorpresa

Alguns companys de Hostel de Beijing m'havien recomenat aquest poble i no m'ha defraudat. Es un petit poble d'uns 50 mil habitants. La part dins de les muralles (que fan 6 kilometres de llargs) es patrimoni de la humanitat i tot esta conservat com quan ho van construir a la dinastia Ming no se quan anys fa. Torres, cases antigues, palaus, temples i xinesos simpatics. El meu Hostel esta a dins de les muralles i es un antic palauet xines. La veritat es que esta molt be, val la pena passar per aqui. Avui tambe he agafat la bicicleta per primera vegada a Xina per anar a un temple dels voltants i al tornar, a un km de distancia del meu Hostel, he punxat. Aixi que xino-xano he arribat.
A fora de les muralles es un altre mon i et troves amb la Xina real. Carrers abarrotats i soroll i molta polucio ja que es un poble miner.
Ara estic fent temps per agafar el tren cap a Xian que surt a les 2 de la nit. Em queden 9 hores mes de viatge en tren pero haig d'hanar cap al sud per que el fred em persegueix, jeje.
Per cert, avui he menjat granotes, res de l'altre mon.
Miki Chang