16 de novembre 2007

Xian i els Guerrers de Terracota

Ja soc a Xian desprès de 9 hores amb tren. Aquest cop he passat una mica de fred al tren, la calefacció no funcionava.
Xian es una ciutat de quasi 7 milions de persones i era l'antiga capital de l'imperi Xines. La gent aquí es mes simpàtica que a Beijing i la ciutat, encara que amb molta gent, es menys sorollosa i tranquila que la capital. El mes interessant de veure a Xian es la muralla que rodeja la ciutat, encara que restaurada, val la pena caminar sobre ella. A Xian destaca també la nombrosa comunitat musulmana i al barri musulmà es un bon lloc per trobar bon menjar i paradetes de tot tipus de productes i la 'mezquita'. Quan arriba la tarda-nit, les voreres de es comencen a omplir de restaurants improvisats on la cuina es un tricicle i pots asseure en petits taburets que ells mateixos et deixen.
El que realment es una visita obligada son els Guerrers de Terracota. Es tracta d'unes 6000 figures de Terracota de mides reals col·locades en formació de batalla. Hi ha arquers, infanteria, carros de cavalls... i les figures son diferents unes de les altres. Hi ha varies teories de per que Qin Shi Huang (crec que va ser ell) va ordenar fer aquest guerrers. Una d'elles diu que aquest emperador va matar tanta gent que volia un exercit que el protegís quan estigues mort. La veritat es que es impressionant i quan vaig entrar a la sala on estan aquests guerres no vaig evitar fer una 'uala'. I es pensa que aquest exercit encara pot ser mes gran.
Per cert, l'hivern em persegueix però jo soc mes ràpid i aquí a Xian ja em comença a sobrar la jaqueta.
Miki Chang

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ostres ara sí que et tinc envejaaaaaaa!!! Això l'he estudiat!!! I jo que m'havia conformat amb els 4 que van portar pel Forum i tú has vist l'exèrcit sencer!!!
Records!