12 de gener 2008

Yangshuo inacabable!!!

Yangshuo es una ciutat d'uns 300 mil habitants i per molt anys ha estat una de les destinacions preferides del 'motxileros' no Xinesos a Xina. Ara també et pots trobar molt Xinesos que venen a Yangshuo ja que cada vegada hi ha mes que tenen diners per viatjar.
Peró que te d'especial Yangshuo? Per començar, el centre es caracteritza per les seves cases blanques i carrers empedrats (i moltes tendes) i tot el poble rodejat de montanyes. No son muntanyes normal sinó, com ho puc explicar, petites muntanyes normalment rodones una al costat de l'altre. Varis rius també passen pel voltant. Amb aquest ingredients no es necessita gaire mes. He visitat els pobles del costat amb moto, he baixat el riu en barca de bambú, m'he perdut amb la 'mountain bike', he entrat a coves immenses, i a sobre, he anat de festa, ja que pubs, bars, restaurants i discoteques no falten a Yangshuo. Parlant de restaurants, una de les especialitats d'aquesta zona es.....bueno....el gos. He vist gossos als mercats partits per la meitat. La veritat es que dona bastant d'impressió. Una altre especialitat son les rates, fregides i amb all. Fins i tot hi ha llocs on estan vives i tu pots escollir quina et vols menjar....una delicatessen!!
Voltant pels pobles de la zona m'he trobat amb la Xina de veritat. Camperols treballant els camps amb bous, carros tirats per gent gran, perruquers tallant el cabell al carrer, mercats on es ven de tot...i gent simpàtica, encara que no ens entenguéssim, jeje.
Quan vaig arribar feia boira però no feia fred. Fins i tot el segon dia vaig veure el sol. Els altres dies ,desafortunadament, la temperatura ha anat baixant fins a l'ultim dia que estem a 5 graus màxim. Mala sort!!
Aquí he quedat amb el meu amic Jose, company i amic de l'escola de Beijing. La veritat es que al final ens hem ajuntat unes 6 persones. Em volia quedar mes temps però es hora de tornat a HK per agafar el meu vol a Sydney.
.
Miki Chang