14 de març 2008

Franz Josef Glacier

Sempre intento no dormir-me al bus ja que no vull perdre detall de res al meu voltant però avui ha estat impossible. Desprès de 3 horetes arribem a Franz Josef, un petit poblet turístic que viu a costa del glaciar que te a pocs kilòmetres. Em trobo, mes o menys, en el centre de la costa oest de l'illa del sud. El nostre guia ens porta a un mirador per contemplar el glaciar des de la distancia....uuuuuhauuuu!!!. Demà es un dia dur i especial ja que fem una caminada d'unes 8 hores per el glaciar. Aquest glaciar es caracteritza per que es troba a molt baixa altitud i per que es mou molt ràpidament.
Arriba el dia. El primer que fem es anar a buscar el material necessari per fer el glaciar: jaqueta, guants, botes de muntanya, gorro i per suposat, grampons. Desprès de 'disfressar-nos' ens dirigim amb el nostre guia cap a la base del glaciar. El riu que es forma a partir del desgel del glaciar te un color blau-blanquinos i trocos de gel per tot arreu. Desprès de la teoria explicada pel nostre guia en posem els grampons i ja estem llestos. Per qui no ho sàpiga, els grampons son com unes soles amb punxes per no relliscar a la neu o al gel.
Comença l'aventura. Pugem escales excavades al glaciar pel nostre guia. Hi ha una ruta mes o menys predeterminada però, encara que no ho notem, el glaciar es mou rapidament i cambia d'un dia per l'altre així que el nostre guia a vegades ha d'improvisar i crear una nova ruta al moment. Es pot escoltar l'aigua que corre per sota nostre. El color del glaciar entre blanc i blau, depenent del sol. Passem entre les esquerdes on a vegades has de passar de costat de lo estretes que son. També passem per algunes coves formades per gel, inexplicable!! El paisatge al voltant també es espectacular. Boscos, salts d'aigua d'uns 100 d'alcada i penyasegats...i res de neu.
Desprès de 8 hores (i de passar una mica de fred) arribem a terra ferma. Ha estat un dia dur però sens dubte ha estat el millor dia a Nova Zelanda fins al moment.
.
Siempre intento no dormirme en el bus ya que no quiero perder detalle de nada a mi alrededor pero hoy ha sido imposible. Despues de 3 horillas llegamos a Franz Josef, un pequeño pueblecito turístico que vive a 'expensas' del glaciar que tiene a pocos kilòmetres. Me encuentro mas o menos en el medio de la costa oeste de la isla del sud. Nuestro guía nos lleva a un mirador para contemplar el glaciar desde la distancia....uuuuuhauuuu!!!. Mañana sera un día duro y especial puesto que hacemos una caminada de unas 8 horas por el glaciar. Este glaciar se caracteriza por que se encuentra a muy baja altitud y por que se mueve muy rápidamente.
Llega el día. Lo primero que hacemos es ir a buscar el material necesario para hacer el glaciar: chaqueta, guantes, botas de montaña, gorro y por supuesto, crampones. Despues de 'disfrazarnos' nos dirigimos con nuestro guía hacia la base del glaciar. El río que se forma a partir del deshielo del glaciar tiene un color azul-blanquinoso y trozos de hielo por todo por todas partes. Despues de la teoría explicada por nuestro guía nos ponemos los crampones y ya estamos llistos. Para quienes no lo sepan, los crampones son como unas suelas con pinchos para no resbalar en la nieve o en el hielo.
Empieza la aventura. Subimos escaleras excavadas en el glaciar por nuestro guía. Hay una ruta mas o menos predeterminada pero, aunque no lo notamos, el glaciar se mueve rapidamente y cambia de un día para el otro asi que nuestro guía a veces tiene de improvisar y crear una nueva ruta al momento. Se puede escuchar el agua que corre por debajo nuestro. El color del glaciar entre blanco y azul, dependiendo del sol. Pasamos entre las grietas dónde a veces se tienes que pasar de lado de lo estrechas que son. También pasamos por algunas cuevas formadas por hielo, inexplicable!! El paisaje alrededor también es espectacular. Bosques, saltos de agua de unos 100 de altura y precipicios...y nada de nieve. Despues de 8 horas (y de pasar algo de frío) llegamos a tierra firme. Ha sido un día duro pero sin duda ha sido el mejor día en Nueva Zelanda hasta el momento.
.
Miki Kiwi