03 de març 2008

Nova Zelanda, natura per tot arreu/ Nueva Zelanda, naturaleza por todos lados

Ja he deixat Sydney i en tres horetes en avio (amb dinar inclos) em planto a Christchurch, ciutat en el sud de Nova Zelanda. Des del cel ja comenco a vuere montanyes, llacs i boscos, aixo sera increible!! El primer que et crida l'atencio quan arrives a NZ (Nova Zelanda) es la simpatia dels kiwis, com aixi s'anomenen als NovaZelandesos. Els australians s'anomenen Aussies. Hola, com estas?, que tal?...Aixo si, a l'hora de passar el control de passaport preguntes com: d'on vens? a que vens? on dorms? per quan de temps? Quan t'en vas?...Pero aqui estic.
Nova Zelanda consta basicament de dues illes grans (la del sud i la del nord) i unes quantes illes petites. La capital es Wellington i a tota Nova Zelanda hi ha 4 milions de persones (i 40 milions d'ovelles, jeje)
Pel que diuen, la illa del sud es mes espectacular que la del nord, i tambe mes fresqueta, ja ho comenco a notar. Sort que encara tinc la roba d'hivern que vaig fer servir a Xina.
A Christchuch no hi ha molt a fer i em dedico a buscar gent per llogar un cotxe o anar amb algu que ja tingui cotxe, compartint les despreses de benzina, ja que la millor forma de descubrir Nova Zelanda. No tinc sort per que, encara que trobo gent amb qui compartir cotxe, no s'adapten al temps i la ruta que jo vull fer. Finalment, i en contra de la meva voluntat, compro un 'bus pass' que dura un mes per recorrer la illa del sud en autobus, clar esta. A veure com va....
.
Ya he dejado Sydney y en tres horites en avion (con comida incluida) me planto en Christchurch, ciudad en el sur de Nueva Zelanda. Desde el cielo ya empiezo a ver montanas, lagos y bosques, esto sera increible!! Lo primero que te llama la atencion cuando llegas a NZ (Nueva Zelanda) es la simpatía de los kiwis, como aixi se denominan los nuevazelandeses. Los australianos se denominan Aussies. Hola, como estas?, que tal?...Eso si, a la hora de pasar el control de pasaporte preguntas cómo: de dónde vienes? a que vienes? dónde duermes? cuando de tiempo? Cuando te vas?...Pero aqui estoy.
Nueva Zelanda consta basicamente de dos grandes islas (la del sur y la del norte) y unas cuántas islas pequeñas. La capital es Wellington y en toda Nueva Zelanda hay 4 millones de personas (y 40 millones de ovejas, jeje) Por lo que dicen, la isla del sur es mas espectacular que la del norte, y tambien mas fresquita, y ya lo empiezo a notar. Suerte que todavía tengo la ropa de invierno que utilice en China. En Christchuch no hay mucho que hacer y me dedico a buscar gente por alquilar un coche o ir con alguien que ya tenga coche, compartiendo los gastos de gasolina, puesto que es la mejor forma de descubrir Nueva Zelanda. No tengo suerte y aunque encuentro gente con quien compartir coche, no se adaptan al tiempo y la ruta que yo quiero hacer. Finalmente, y en contra de mi voluntad, compro un 'bus pass' que dura un mes por recorrer la isla del sur, en autobus, claro esta. A ver cómo va....
.
Miki Kiwi