13 de maig 2008

Cap a les illes del sud: Koh Tao/ Hacia las islas del sur: Koh Tao

Sense veure res de Bangkok els meus amics i jo agafem un bus nocturn cap al sud per visitar les illes del sud est. El bus tarda 12 hores i una hora mes de ferry. El meu amic Jose es queda a Bangkok ja que ha de volar cap a Índia.
Per fi arribem i com sempre el primer que hem de fer es buscar allotjament. A Tailàndia normalment no hi ha hostels si no que hi ha 'guesthouses'. Això vol dir que llogues l'habitacio complerta que normalment es de 2, 3 o 4 llits. Per això sempre es millor viatjar amb algú per aquí, surt molt mes economic. Normalment una habitació o 'bungalou' costa entre 6 i 12 euros depenent de quants llits hi ha, si hi ha aire condicionat, aigua calenta i tele. Nosaltres agafem les mes barates (s'ha d'estalviar com sigui, no?)....o sigui, ventilador i aigua del temps, jeje. Ah, hi ha tassa de water però no cisterna. Així que quan fas les teves necessitats, omples un cubell, tires l'aigua a la tassa i que corri l'aigua. Al arribar al port, 'milions' de Tailandesos oferint allotjament i cursos de submarinisme. Agafem un taxi que no es mes que un 4x4 'pick up' descapotable. Ens 'apalanquem' al darrera i on caben 6 caben 8, jeje.
Koh Tao es un lloc bastant turístic i això es nota en els preus. El temps el primer dia no es el millor que voldríem però al menys tenim unes hores de sol al dia. Això ens permet anar a la platja (en nostre 'bungalou' esta sol a 10 metres de la platja) i passar hores i hores alla ja que la temperatura de l'aigua es perfecte i a fora fa calor.
Koh Tao es també un lloc perfecte per fer submarinisme i treure's la llicencia de submarinista (PADI). Desprès de Cairns es el lloc del mon on s'obtenen mes llicencies ja que es bastant barato i la vida animal aquàtica es bastant nombrosa.
Un dia, aburrits d'estar a la platja, decidim anar de pesca. Així que contactem amb uns Tai que tenen un petita barca i a pescar. Ei, però tot controlat. Si et fa cosa tocar el peix, ells et preparen la canya i si pesques algo, ells s'encarreguen de treure el peix, jeje. Jo vaig pescar 3, gens malament per ser la primera vegada. Un dia genial, l'excusa era la pesca però passar tot el dia amb amics per aquestes platges no te preu. Ah, per la nit, anem a un restaurant amb els nostres peixos i els cuinen per nosaltres. Això si que es peix fresc.
A la nit, desprès del àgape, a veure l'esport nacional de Tailàndia, el Thai Boxing. Tot val, excepte pegar a les parts baixes. Una mica de sang per aquí, un KO per allà, una patada amb el genoll, amb el colze, tradició, musica i Tais apostant. Em va semblar molt interessant, no sol per la lluita si no per tot el ritual abans de començar cada combat. Us ho recomano.
La veritat es que en aquestes platges no hi gaire per fer, relax, relax i poca cosa mes. Evidentment t'agrada durant uns dies però jo haig de moure'm i fer algo mes, no?
.
Sin ver nada de Bangkok mis amigos y yo cogemos un bus nocturno hacia el sur para visitar las islas del sud-este. El bus tarda 12 horas y una hora mas de ferry. Mi amigo Jose se queda en Bangkok ya que tiene que volar a India.
Por fin llegamos y como siempre lo primero que tenemos que hacer es buscar alojamiento. En Tailandia normalmente no hay hostels si no que hay 'guesthouses'. Esto quiere decir que alquilas el habitacion completa que normalmente es de 2, 3 o 4 camas. Por eso siempre es mejor viajar con alguien por aquí, sale mas economico. Normalmente una habitación o 'bungalou' cuesta entre 6 y 12 euros dependiendo de cuantas camas hay, si hay aire acondicionado, agua caliente y tele. Nosotros cogemos las mas baratas (tenemos que ahorrar cómo sea, no?)....o sea, ventilador y agua del tiempo, jeje. Ah, hay taza de water pero no cisterna. Asi que cuando haces tus necesidades, llenas un cubo, echas el agua a la taza y que corra el agua. Al llegar al puerto, 'millones' de Tailandeses ofreciendo alojamiento y cursos de submarinismo. Cogemos un taxi que no es mas que un 4x4 'pick up' descapotable. Nos 'apalancamos' detras y dónde caben 6 caben 8, jeje.
Koh Tao es un lugar bastante turístico y esto se nota en los precios. El tiempo el primer día no es el mejor que querríamos pero al menos tenemos unas horas de sol al día. Esto nos permite ir a la playa (nuestro 'bungalou' esta solo a 10 metros de la playa) y pasar horas y horas alli ya que la temperatura del agua es perfecta y fuera hace calor.
Koh Tao es también un lugar perfecto para hacer submarinismo y sacarse la licencia de submarinista (PADI). Despues de Cairns es el lugar del mundo dónde se obtienen mas licencias ya que es bastante barato y la vida animal acuática es bastante numerosa.
Un día, aburridos de estar en la playa, decidimos ir de pesca. Asi que contactamos con unos Tai que tienen un pequeña barca y a pescar. Ei, pero todo controlado. Si te da cosa tocar los peces, ellos te preparan la caña y si pescas algo, ellos se encargan de sacar el pescado, jeje. Yo pesqué 3, nada mal por ser la primera vez. Un día genial, la excusa era la pesca pero pasar todo el día con amigos por estas playas no tiene precio. Ah, por la noche, vamos a un restaurante con nuestros pescados y los cocinan para nosotros. Esto si que se pescado fresco.
Despues del ágape, a ver el deporte nacional de Tailandia, el Thai Boxing. Todo vale, excepto pegar a las partes bajas. Algo de sangre por aquí, un K.O. por allá, una patada con la rodilla, con el codo, tradición, musica y Tais apostando. Me pareció muy interesante, no solo por la lucha sino por todo el ritual antes de empezar cada combate. Os lo recomiendo.
La verdad se que en estas playas no hay demasiadas cosas que hacer, relax, relax y poca cosa mas. Evidentemente te gusta durante unos días pero tengo que moverme y hacer algo mas, no?
.
Miki Thai