20 de maig 2008

'Full moon party'

Per fi arriba el dia, i no soc l'unic que esta aquí per això. Estic a Koh Phangan i el dia 20 es la 'full moon party' o festa de la lluna plena (en el maig 2008 es clar). Com be heu endevinat es una festa que es fa sol quan es lluna plena. Tot va començar a finals dels anys 80 quan un grup d'amics va fer una celebració en una nit de lluna plena. La cosa va anar tan be que a cada lluna plena s'ha anat repetint fins els nostre dies. Si al començament sol eren un grup d'amics ara es s'ajunten unes 20.000 persones a la temporada alta....uuuuaaauuu!!!
A la platja hi ha nombrosos bars amb musica de tot tipus i amb sistemes de so que ja voldrien moltes discoteques. La gent balla a la sorra i fins i tot a l'aigua sota la lluna plena i clar, a mida que avança la nit la gent esta una mica mes boja. La gent balla i balla descalça per això es molt normal que deixis les xancles en algun lloc i desprès no les trobis, com em va passar a mi.
Això si, amb tanta gent i 'borratxa' els carteristes fan de les seves. Aquest cop li va tocar a un dels meus amics que li robessin la cartera. Per això jo vaig anar amb el diner just i em vaig comprar una càmera d'un sol us, per si de cas, que ja tinc experiència. La festa acaba a altes hores de la matinada i desprès, pels mes atrevits, cap a un 'after' en una altre platja o en la muntanya.
El negoci es el negoci i ara, apart de celebrar festes a la lluna plena també es celebra quan no hi ha lluna, quan es creixent o menguant, la pre-festa i la post-festa. Ara també es poden trobar 'full moon parties' en d'altres llocs però aquesta es la original!!!
Ah, se m'oblidava, la beguda típica son els 'buckets' que vol dir cubell. Com la mateixa paraula diu son petits cubells d'un litre de capacitat i que pots omplir del que vulguis...un tipus de 'cubalitro'. Si mai veniu a Tailàndia, heu de venir a la 'full moon', sens dubte!!!
.
Al fin llega el día, y no soy el unico que esta aquí para esto. Estoy en Koh Phangan y el día 20 es la 'full moon party' o fiesta de la luna llena (en el mayo 2008 claro). Como bien habéis adivinado es una fiesta que se celebra solo cuando es luna llena. Todo empezó a finales de los años 80 cuando un grupo de amigos hizo una celebración en una noche de luna llena. La cosa fue tan bien que en cada luna llena se ha ido repitiendo hasta nuestros días. Si al principi solo eran un grupo de amigos ahora ya se juntan unas 20.000 personas en la temporada alta....uuuuaaauuu!!!
En la playa hay numerosos bares con musica de todo tipo y con sistemas de sonido que ya querrían muchas discotecas. La gente baila en la arena e incluso en el agua bajo la luna llena y claro, a medida que avanza la noche la gente se vuelve un poco mas loca. La gente baila y baila descalza por eso es muy normal que dejes las chanclas en algún lugar y despues no las encuentres, como me pasó a mí.
Eso si, con tanta gente y 'borracha' los carteristas hacen de las suyas. Este vez le tocó a uno de mis amigos que le robaran la cartera. Por eso yo fui con el dinero justo y me compré una cámara de usar y tirar, por si las moscas, que ya tengo experiencia. La fiesta acaba a altas horas de la madrugada y despues, para los mas atrevidos, hacia un 'after' en otra playa o en la montaña.
El negocio es el negocio y ahora, a parte de celebrar fiestas en la luna llena también se celebra cuando no hay luna, cuando es creciente o menguante, la pre-fiesta y la post-fiesta. Ahora también se pueden encontrar 'full moon parties' en muchas otras partes pero esta es la original!!! Ah, se me olvidaba, la bebida típica son los 'buckets' que quiere decir cubos. Como la misma palabra indica son pequeños cubos de un litro de capacidad y que puedes llenar de lo que quieras...un tipo de 'cubalitro'. Si venís a Tailandia, teneis que venir a la 'full moon', sin duda!!! .
.
Miki Thai