03 de juny 2008

Curiositats Tailando-budistiques/ Curiosidades Tailando-budisticas

El rei Tailandès es molt important pels Tailandesos, de fet, l'estimen i el respecten. Criticar al rei pot suposar anar a presó (potser per això el respecten?). A vegades posen l'himne (no se si de la monarquia o de Tailàndia) i estiguis on estiguis tothom s'aixeca per respecte, i clar, tu també. Em va passar a l'estacio d'autobusos a les 8 del mati, jeje. Abans de començar una pelicula al cine, també posen l'himne amb fotos del rei, i clar, en peu altre vegada.
Els dilluns pots veure molta gent amb el mateix polo groc que porta l'escut de la monarquia. I es que com ja us he dit, l'estimen. Em sembla que porten aquest polo groc el dilluns per que va neixer un dilluns. Tan el respecten que fins i tot els segells on surt el rei, esta mal vist de llepar-los. Es millor utilitzar una mica d'aigua.
En quan a buda, sempre que entris a una habitació on hi un buda t'has de treure les sabates i si t'asseus per pregar o simplement per contemplar el buda, mai apuntis els teus peus en la direcció del buda. No es correcte.
En la religió budista el cap es la part del cos mes important i els peus la de nivell mes baix. Així que prova de no tocar a ningú amb els teus peus i mai toquis el cap d'un budista amb la ma, es una falta de respecte. No m'imagino si toques el cap d'algu amb els peus, jeje.Com a ultima curiositat els tailandesos no tenen el mateix calendari que nosaltres sinó que van 543 anys mes avançats que es quan va néixer buda. I això es tot de moment!!
.
El rey Tailandés es muy importante para los Tailandeses, de hecho, lo aman y lo respetan. Criticar al rey puede suponer ir a la carcel (quizás por eso lo respetan?). A veces ponen el himno (no se si el de la monarquía o el de Tailandia) y estés dónde estés todo el mundo se levanta por respeto, y claro, tú también. Me pasó en la estacion de autobuses a las 8 de la manana, jeje. Antes de empezar una pelicula en el cine, también ponen el himno con fotos del rey, y claro en pie otra vez.
Los lunes puedes ver mucha gente con el mismo polo amarillo que lleva el escudo de la monarquía. Y es que como ya os he dicho, lo quieren. Me parece que llevan este polo amarillo el lunes por que nacio un lunes. Tanto lo respetan que incluso los sellos dónde sale el rey, esta mal visto chuparlos. Es mejor utilizar un poco de agua.
En cuanto a buda, siempre que entres en una habitación dónde hay un buda deberias sacarte los zapatos y si te sientas para rezar o simplemente para contemplar al buda, nunca apuntes tus pies en la dirección del buda. No es correcto.
En la religión budista la cabeza es la parte del cuerpo mas importante y los pies la de nivel mas bajo. Asi que intenta no tocar a nadie con tus pies y nunca toques la cabeza de un budista con la mano, es una falta de respeto. No me imagino si tocas la cabeza de alguien con los pies, jeje.
Como ultima curiosidad, los tailandeses no tienen el mismo calendario que nosotros sino que van 543 años mas adelantados que es cuando nació buda. Y esto es todo por el momento!!
.
Miki Thai