08 de juny 2008

Navegant el riu Mekong (I)/ Navegando el rio Mekong (I)

Per fi arriba el dia, el dia d'anar a Laos. Una furgoneta ve a buscar-me a la 'guesthouse' i em porta cap el control fronterer Tailandès. Em posen el segell de rigor de sortida del país i al final del carrer hi ha una barca esperant-me. Ja veig Laos, de fet esta a l'altre costat del riu Mekong, jeje. Creuem el riu i en dos minuts estic a Laos, concretament al poble de Huay Xia. Vaig a la oficina fronterera i desprès de pagar 35 dòlars ja tinc el visat Laosià. Camino una mica mes cap el centre del poble i dos policies asseguts, amb una taula plegable al davant i al mig del carrer, em demanen el passaport. Tot correcte. Ja estic legalment a Laos. Es molt curiós creuar una frontera així.El primer que faig es canviar diners. He donat uns 100 euros i em donen 1.350.000 Kips, soc ric?? Doncs no, igual que abans, jeje, però mes bitllets!!
Un 'tuk-tuk' m'espera al poble i em porta cap a un dels molls, i es que, això es el millor, vaig cap a Luang Prabang (una ciutat de Laos) en barca durant dos dies pel riu Mekong. Per la vostra informacio, el Mekong neix a l'Himalaya i va a desembocar a Vietnam. La barca fa uns 25 metres de llarg i dos d'amplada i estic jo i unes 80 persones mes, quasi tot turistes es clar. No hi ha finestres però si sostre i per suposat tota l'embarcacio es de fusta, fins i tot els seients. Afortunadament hi ha un prim coixí a cada seient. I sorpresa, em trobo a uns francesos que vaig conèixer a Chiang Mai....genial!!!.
Comencem a navegar. Tinc a un costat Laos i a l'altre costat Tailàndia. Les vistes son increïbles. Muntanyes, vegetació, mes barques, pescadors, nens banyant-se amb un gran somriure, i aigua de color marro per tot arreu. La barca va parant per recollir i agafar gent i en una de les parades un grup de nens pugen per vendre aliments i beure. Ja em començo a fer una idea de com serà Laos, pobre pero la gent et somriu.
Desprès de 7 hores i 140 kilòmetres arribem a un petit poble anomenat Pakbeng. Si al principi tothom lluitava per tenir els millors seients, ara tothom esta tirat pel terra, parlant i bevent, jeje. Crec que necessitem un bon lloc per descansar.
.
Por fin llega el día, el día de ir a Laos. Una furgoneta viene a buscarme a la 'guesthouse' y me lleva al control fronterizo Tailandés. Me ponen el sello de rigor de salida del país y al final de la calle hay una barca esperándome. Ya veo Laos, de hecho esta en el otro lado del río Mekong, jeje. Cruzamos el río y en dos minutos estoy en Laos, concretamente en el pueblo de Huay Xia. Voy a la oficina fronteriza Laosiana y despues de pagar 35 dólares ya tengo el visado Laosiano. Camino un poco mas hacia el centro del pueblo y dos policías sentados, con una mesa plegable en frente y en medio de la calle, me piden el pasaporte. Todo correcto. Ya estoy legalmente en Laos. Es muy curioso cruzar una frontera así. Lo primero que hago es cambiar dinero. He dado unos 100 euros y me devuelven 1.350.000 Kips, soy rico?? Pues no, igual que antes, jeje, pero con mas billetes!!
Un 'tuk-tuk' me espera en pueblo y me lleva hacia uno de los muelles, y es que esto es lo mejor, voy hacia Luang Prabang (una ciudad de Laos) en barca durante dos días por el río Mekong. Para vuestra informacion, el Mekong nace en el Himalaya y va a desembocar en Vietnam. La barca hace unos 25 metros de largo y dos de anchura y estoy yo y unas 80 personas mas, casi todo turistas, claro. No hay ventanas pero si techo y por supuesto toda el embarcacion es de madera, incluso los asientos. Afortunadamente hay un fino cojín en cada asiento. Y sorpresa, me encuentro unos franceses que conocí en Chiang Mai....genial!!!
Empezamos a navegar. Tengo a un lado Laos y al otro lado Tailandia. Las vistas son increíbles. Montañas, vegetación, mas barcas, pescadores, niños bañándose con una gran sonrisa, y agua de color marron por todo por todas partes. La barca va parando por recoger y dejar gente y en una de las paradas un grupo de niños suben para vender alimentos y bebida. Ya me empiezo a hacer una idea de como será Laos, pobre pero la gente te sonrie.
Despues de 7 horas y 140 kilòmetres llegamos a un pequeño pueblo que se llama Pakbeng. Si al principio todo el mundo luchaba para tener los mejores asientos, ahora todo el mundo esta tirado por el suelo, hablando y bebiendo, jeje. Creo que necesitamos un buen lugar para dormir.
.
Miki Sabaidee