09 de juny 2008

Navegant el riu Mekong (II)/ Navegando el rio Mekong (II)

Pakbeng es un petit poble al costat del riu Mekong. Sol arribar, els habitants d'aquest poblet ens esperen amb fotos de les seves 'guesthouses'. Finalment ens decidim per una i fem una bona elecció encara que no tenim aigua calenta. Ja se sap, com mes econòmica l'habitacio, menys comoditats. Ei, però tenim una terrassa amb una gran vista del riu Mekong.
Prenen una bona dutxa (amb aigua freda, per suposat) i donem una volta por el pueblo. Es increïble!!, la gent et somriu sense problemes. Sol has saludar-los amb la mas, o dir-los 'Sabaidee' (hola en Laosià) i el somriure surt naturalment. Sol porto a Laos unes hores i aquest pais enamora. Visitem el mercat, els carrers i finalment anem a menjar. Per fi!! Ara no estic sol sinó que hem fet un grup d'unes 10 persones: 2 francesos, 2 suïssos, 2 australians, 2 americans i jo. Bona gent, molt bona gent!!
Desprès de sopar tornem a la 'guesthouse' i com no ens ofereixen Marihuana i sobretot Opium. I es que estem a lo que s'anomena el 'triangle d'or' que el formen el nord de Tailàndia, Laos i Birmània. Es una zona que es caracteritza per la seva producció d'opium sobretot a partir dels anys 50 (no tant en els nostres dies).
Seguim camí de la nostra habitació i sorpresa, la llum desapareix. Ja ho sabíem!! L'electricitat de poble prove d'uns generadors i a les 11 de la nit aquests deixen de funcionar. Ara toca utilitzar les llanternes o espelmes.
Al mati següent i desprès de dormir bastant be, tornem a agafar la nostra barca i riu avall cap a Luang Prabang. Ara toca fer 160 kilòmetres mes en unes 7 hores. Mes pescadors, unes quantes coves, mes selva i per fi arribem a aquesta ciutat patrimoni de la humanitat. Per cert, tunc el cul quadrat de tantes hores asseguts en aquests seients!!
Pakbeng es un pequeño pueblecito junto al río Mekong. Solo llegar, los habitantes de este pueblecito nos esperan con fotos de sus 'guesthouses'. Finalmente nos decidimos por una y hacemos una buena elección aunque no tenemos agua caliente. Ya se sabe, como mas económica es la habitacion, menos comodidades. Ei, pero tenemos una terraza con una gran vista del río Mekong.
Tomamos una buena ducha (con agua fría, por supuesto) y damos una vuelta por el pueblo. Es increíble!!, la gente te sonríe sin problemas. Solo tienes que saludarlos con la mano, o decirles 'Sabaidee' (hola en Laosino) y la sonrisa sale naturalmente. Solo llevo en Laos unas horas y este pais enamora. Visitamos el mercado, las calles y finalmente vamos a comer. Por fin!! Ahora no estoy solo sino que hemos hecho un grupo de unas 10 personas: 2 franceses, 2 suizos, 2 australianos, 2 americanos y yo. Buena gente, muy buena gente!!
Despues de cenar volvemos a la 'guesthouse' y como no, nos ofrecen Marihuana y sobre todo opio. Y es que estamos en lo que se denomina el 'triángulo de oro' que lo forman el norte de Tailandia, Laos y Birmania. Es una zona que se caracteriza por su producción de opio sobre todo a partir de los años 50 (no tanto en nuestros días).
Seguimos camino de nuestra habitación y sorpresa, la luz desaparece. Ya lo sabíamos!! La electricidad del pueblo proviene de unos generadores y a las 11 de la noche estos dejan de funcionar. Ahora toca utilizar las linternas o velas.
A la manana siguiente y despues de dormir bastante bien, volvemos a coger nuestra barca y río abajo hacia Luang Prabang. Ahora toca hacer 160 kilòmetres mas en unas 7 horas. Mas pescadores, unas cuántas cuevas, mas selva y al fin llegamos a esta ciudad patrimonio de la humanidad. Por cierto, tengo el culo cuadrao de tantas horas sentado en estos asientos, jeje.