26 de juny 2008

Tenim uns dies extres...doncs cap a Cambotja/ Tenemos unos dias extra...pues hacia Camboya

Com us vaig dir, Cambotja sol es troba a 20 kilòmetres d'on estem ara...tota una tentacio. I al final decidim anar ja que el meu vol no surt fins d'aqui uns dies cap a Barcelona i la veritat, la vida a les illes esta molt be però necessito moviment.
Arribem en minibus a la frontera, concretament a la part de Laos i mira, per que et posin el segell de sortida al passaport s'ha de pagar un dolar. 'Esto huele a mafia, jeje' . Peró no protestem. Creuem a peu la 'terra de ningú' i arribem a la part Cambotjana. Sabem que el visat per entrar a Cambodja es de 20 dòlars...però s'ha de pagar dos dòlars mes, un pel segell i un altre per la signatura. Peró també els paguem sense protestar, jeje.
Desprès de 14 hores de viatge arribem a la capital de Cambodja, Phnon Phen. Ha sigut un viatge bastant pesadet però fer fi hem arribat. En una de les parades abans d'arribar, l'especialitat culinària eren les aranyes fregides i els els grills al punt, en serio. Al passadís del bus aquest cop hi havia portes i finestres de fusta. Així que per arribar al nostre seient hem de passar per sobre d'elles. Això es el 'oeste', jeje.
La capital te un milió d'habitants i es nota que va ser una colònia francesa ja que molta gent parla francès i hi ha molt rètols en francès també. La nostra 'guesthouse' es troba al costat d'un llac, l'hem encertat!! Tot per aquí es pot pagar amb la moneda cambotjana, riel, o amb dòlars sense cap problema. Fins i tot els caixers automàtics donen dòlars.
Això ja no es Laos. Encara que a Laos també son pobres, aquí la pobresa es deixa veure per tot arreu. Sobretot en nens demanant diners. La gent encara que també et somriu, ja no es tan simpàtica com a Laos. Van mes pel negoci.
Visita trista obligada als 'killing fields' que es podria traduir com camps d'extermini, i al S-21, una escola que es va transformar en presó. Us explicaré una mica d'historia en el següent capítol...trista part de la historia de Cambodja.
.
Como os dije, Camboya solo se encuentra a unos 20 kilòmetres de dónde estamos ahora...toda una tentacion. Y al final decidimos ir ya que mi vuelo no sale hasta de aqui unos días para Barcelona y la verdad, la vida en las islas esta muy bien pero necesito movimiento.
Llegamos en minibus a la frontera, concretamente a la parte de Laos y mira, para que te pongan el sello de salida en el pasaporte se tiene que pagar un dolar. 'Esto huele a mafia, jeje' . Peró no protestamos. Cruzamos a pie la 'tierra de nadie' y llegamos a la parte Camboyana. Sabemos que el visado para entrar en Cambodya es de 20 dólares...pero se tiene que pagar dos dólares mas, uno por el sello y otro por la firma. Peró también los pagamos sin protestar, jeje.
Despues de 14 horas de viaje llegamos a la capital de Camboya, Phnon Phen. Ha sido un viaje bastante pesadito pero al final hemos llegado. En una de las paradas antes de llegar, la especialidad culinaria eran las arañas fritas y los los grillos en su punto, en serio. En el pasillo del bus esta vez había puertas y ventanas de madera. Asi que para llegar a nuestro asiento tenemos que pasar por encima de ellas. Esto es el 'oeste', jeje.
La capital tiene un millón de habitantes y se nota que fue una colonia francesa ya que mucha gente habla francés y hay muchos letreros en francés también. Nuestra 'guesthouse' se encuentra al lado de un lago, lo hemos acertado!! Todo por aquí se puede pagar con la moneda camboyana, el riel, o con dólares sin ningún problema. Incluso los cajeros automáticos dan dólares.
Esto ya no es Laos. Aunque en Laos también son pobres, aquí la pobreza se deja ver por todas partes. Sobre todo en niños pidiendo dinero. La gente aunque también te sonríe, ya no es tan simpática como en Laos. Van mas por el negocio.
Visita triste obligada a los 'killing fields' que se podría traducir como campos de exterminio, y al S-21, una escuela que se transformó en prisión. Os explicaré algo de historia en el siguiente capítulo...triste parte de la historia de Camboya.
.
Miki Khmer